Handels- & Abonnementsbetingelser

Handels- og abonnementsbetingelser

Hos kaffevaerk.dk kan man købe varer både med og uden abonnement. Det fremgår tydeligt af varekortet og resten af købsforløbet, når man vælger at købe et abonnement.

Generelle oplysninger
Mils Kompagniet aps
CVR-nr. 28840802
Smallegade 22
2000 Frederiksberg
info@kaffevaerk.dk
70 22 22 64

Betaling
Til betaling benyttes Dankort, Visa Electron, Visa, MasterCard eller MobilePay. Vi tager ikke kortgebyrer.
Ved betaling med kort/MobilePay bliver beløbet først hævet fra din konto når varen afsendes – er en vare i restordre bliver beløbet først hævet ved afsendelsen af varen.
Når du køber varer på KAFFEVAERK.dk krypteres alle dine kortoplysninger med den såkaldte SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at uvedkommende ikke kan aflæse dit kortnummer eller andre informationer under transaktionen med QuickPay/Nets.
Vores indløsningsaftale med Nets indebærer at vi opfylder meget høje krav til sikkerheden, og for at tilvejebringe en maksimal sikkerhed af dine betalingskortoplysninger, gemmer vi ikke disse oplysninger. Alle betalinger foregår på QuickPay’s sikrede servere.
Vi beholder udelukkende en elektronisk kvittering fra QuickPay/Nets, som gør, at vi kan trække det beløb, som du har accepteret.

Reservation af beløb
Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme. Pengene er reserveret på dit kort eller konto indtil:
1) vi hæver beløbet, når vi sender varen, eller
2) indtil pengene bliver frigivet ifølge aftale med din kortudsteder.
Internationale betalingskort du kan benytte: VISA, Mastercard

Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder.

Træk på dit kort ved abonnement
Du kan til enhver tid tilbagekalde din tilladelse til, at vi trækker et beløb på dit kort.
Du kan også gøre indsigelse vedrørende ”uautoriserede debiteringer” over for din kortudbyder, dog senest 8 uger efter debiteringen, med mindre andet fremgår af din aftale med kortudbyderen.

Bindingsperiode
Kaffeabonnementer har ingen bindingsperiode. Dog forpligter du dig til første betaling efter forsendelsesdatoen.

Opsigelse
Kaffeabonnementer kan opsiges indtil dagen inden næste forsendelse.

Hvis du ønsker at opsige dit abonnement kan du selv sætte det i bero eller annullere det ved at logge ind med dit brugernavn og adgangskode eller du kan kontakte os på mail info@kaffevaerk.dk

Fragt
Vi benytter GLS til alle forsendelser. GLS leverer generelt indenfor 1-2 dage efter afsendelse.
Valgmulighederne er;
Levering til pakkeshop, forsendelsespris ved køb under kr 500: kr 39,-. Ved køb over kr 500 er forsendelsen kr 0,-
Levering til privat, forsendelsespris ved køb under kr 1.000: kr 69,-. Ved køb over kr 1.000 er forsendelsen kr 0,-
Levering til erhverv, forsendelsespris ved køb under kr 1.000: kr 59,-. Ved køb over kr 1.000 er forsendelsen kr 0,-
Vær opmærksom på at pakker leveret til en GLS Pakkeshop SKAL hentes inden 7 dage fra leveringsdatoen for ikke at blive sendt retur. Hvis en pakke skal gensendes, efter den ikke er blevet afhentet fra en pakkeshop og sendt retur til os, opkræver vi Kr 39,- for gen-forsendelsen.
Ved forsendelse til en erhvervsadresse hvor der ikke er nogen til at tage imod pakker vil forsendelsen blive leveret til en GLS Pakkeshop hvorfra den så skal afhentes. Hvis en pakke skal gensendes, til en erhvervsadresse, efter at have været leveret til en pakkeshop og ikke er blevet afhentet indenfor 7 dage, opkræver vi kr 69,- for gen-forsendelsen.

Fortrydelsesret

Ved køb på KAFFEVAERK.dk har du som forbruger 30 dage til at oplyse os om din fortrydelse. Her kan du se, hvad du skal gøre, hvis du fortryder dit køb.
Inden 30 dage efter at du har modtaget varen, skal du oplyse os om din fortrydelse på info@kaffevaerk.dk og gerne udfylde nedenstående “Standardfortrydelsesformular”med de relevante oplysninger. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.
Drejer det sig om en aftale om regelmæssig levering af varer over en bestemt periode, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du modtager den første vare.

Du har så 14 dage til at returnere varen til os. Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre. Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter for forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug. Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

Ingen fortrydelsesret
Der er ikke fortrydelsesret på varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, hvis forseglingen er brudt.

Returnering
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.
Du skal selv dække omkostningerne for tilbagelevering, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten. Det betyder, at vi kun vil modtage varer, hvor der er betalt for leveringen af varerne.

Tilbagebetaling af købsbeløbet ved varekøb
Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.
Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Tilbagebetaling ved abonnementskøb
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Har du givet dit samtykke til, at leveringen kan gå i gang, og ønsker du alligevel at fortryde, skal du dog være opmærksom på, at vi vil opkræve en rimelig betaling, for den del af abonnementet, der allerede er leveret. Eftersom den pris på betaler er pr levering vil det være dette beløb som du har godkendt ved oprettelse af abonnementet.

Vi refunderer beløbet til dig uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget besked om at du vil fortryde aftalen. Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:

KAFFEVAERK
Smallegade 22
2000 Frederiksberg
Email: info@kaffevaerk.dk
Telefon 70 22 22 64

Bemærk at vi ikke modtager pakker sendt pr. efterkrav. Returnering kan også ske ved at nægte modtagelse eller aflevere varen personligt hos os mod forudgående aftale.
Varen bedes tilbagesendt i samme emballage, som du modtog varen i for at sikre varens stand.
Manglende original emballage kan muligvis udgøre en værdiforringelse, så for at være sikker på at kunne modtage alle pengene retur, anbefales det, at varen returneres i original emballage.

Du kan læse mere om returnering af varer og dine muligheder for at klage på Forbrugerklagenævnets hjemmeside www.forbrug.dk

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens vej 35, 2500 Valby
Telefon: 4171 5000

Hvis der er noget galt med abonnementet
Hvis du ikke er tilfreds med abonnementet kan du kontakte os på
Email: info@kaffevaerk.dk
Telefon 70 22 22 64

Købelovens mangelsregler gælder ikke for abonnementer. 
Om du har 2 års reklamationsret efter reglerne i købeloven afhænger derfor af, hvad der skal leveres i henhold til abonnementsaftalen:

Reklamationsret på varer
Købelovens mangelsregler finder anvendelse på varekøb. KAFFEVAERK.dk yder forbrugere 2 års reklamationsret i henhold til købeloven, omfattende fabrikations- og materialefejl, der konstateres ved varens normale anvendelse. Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb. Reklamation over fejl og mangler, skal meddeles KAFFEVAERK.dk indenfor rimelig tid efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Varen kan efterfølgende returneres for reparation eller ombytning, afslag i prisen eller pengene tilbage, afhængig af den konkrete situation.
Vedlæg en fyldig fejlbeskrivelse af varens defekt og en kopi af købsfakturaen. Varen vil som hovedregel blive repareret eller ombyttet til en tilsvarende indenfor ca. 14 dage. Såfremt der forekommer specielle forhold, som gør det umuligt, at klare reparationen eller ombytningen indenfor den ovennævnte tid, kan det dog trække længere ud.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Ved fejl, mangler eller evt. udeblevne leverancer bedes henvendelse rettet til:

KAFFEVAERK
Smallegade 22
2000 Frederiksberg
Email: info@kaffevaerk.dk
Telefon 70 22 22 64

Varereturnering foregår også til denne adresse – bemærk at vi ikke modtager pakker sendt pr. efterkrav.
Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.
Returnering kan også ske ved at nægte modtagelse eller aflevere varen personligt hos os mod forudgående aftale.

Klageadgang
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte (info@kaffevaerk.dk). Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus.

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.

Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag – uanset beløbets størrelse. Læs mere her.

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens klageportal her – http://ec.europa.eu/odr  

Persondatapolitik
Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.
Desuden registrerer vi IP-adressen hvorfra evt. køb foretages. Informationen finder normalt ingen anvendelse, men kan bruges i en evt. politiefterforskning som f.eks. ved misbrug af stjålne betalingskort.

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.
I dette tilfælde er det fragt og forsendelsesoplysninger der deles med Shipmondo & GLS.

Personoplysningerne registreres hos Mils Kompagniet ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål. 

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.
Den dataansvarlige på KAFFEVAERK.dk er Mils Kompagniet ApS
Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: (indsæt e-mailadresse).

Handelsbetingelserne er senest opdateret 20.10.2020

Standardfortrydelsesformular
(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

Til:
Kaffevaerk
Smallegade 22
2000 Frederiksberg
E-mail: info@kaffevaerk.dk

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:
_________________________________________________________________________________

Bestilt den: _______________________________

Modtaget den: _______________________________

Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________

Forbrugerens adresse: ___________________________________________________________________

Forbrugerens underskrift: _________________________________________ Dato: _________________
(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)